Ouderavond

Beste mede-ouders,

Het is etenstijd en je kinderen zitten op hun schermpjes te chatten, te fortniten of YouTube-filmpjes te kijken. Je roept ze aan tafel maar ze komen niet, het lijkt wel alsof ze doof zijn. Herkenbaar voor veel ouders waarschijnlijk.

Op donderdag 8 november tijdens onze jaarlijkse algemene ouderavond willen we dan ook stilstaan bij digitaal mediagebruik van kinderen van Nijntje op de iPad tot Snapchat op de mobiele telefoon en alles wat er tussen kleutertijd en middelbare school op kinderen én ouders afkomt.

We hebben Ivo Wouters, professioneel mediacoach, uitgenodigd om ons wijzer te maken over mediagebruik bij kinderen. Ivo spreekt uit eigen ervaring die hij heeft opgedaan in de tijd dat hij zelf voor de klas stond en hij heeft inmiddels met vele scholen, leerkrachten, ouders en leerlingen gewerkt aan het vergroten van mediawijsheid.

De agenda van de avond is als volgt:

19:30-19:45 Inloop met koffie en thee
19:45 Welkom door Karin Dol-Mul, directeur van onze school
19:50 Korte presentaties van de Medezeggenschapsraad en de Ouderraad en gelegenheid tot vragen stellen
20:00 Ivo Wouters over wijs omgaan met media
21:15 Afsluiting

We zien jullie graag allen op de ouderavond op 8 november aanstaande in de gymzaal van de Julianaschool.

Met hartelijke groet,

Jo Bouman en Pauline Peek-van der Stadt  - voorzitters OR

Arno Laeven – voorzitter MR
Karin Dol-Mul – Directeur Julianaschool

Media
  • ouderavond

Schoolgids

Actueel

De school

Op de Julianaschool beleeft uw kind de schooltijd van zijn/haar leven. En het leert alles wat het moet kennen én kunnen om moeiteloos uit te vliegen naar het voortgezet onderwijs.